Tuesday, March 15, 2011

P.K.R

Parti Kencing Rakyat
Parti Kuat Rasuah
Parti Kelentong Rakyat
Parti Kena Rodok

Wednesday, January 12, 2011

apa kes dengan 100 hari janji pakatan.. AKG nk balas balik blog mamat ni..

AKG nk balas balik apa yang dikatakan oleh blog mangkuk hayun ni.. >>>http://wargamarhaen.blogspot.com/2011/01/pelan-100-hari-najib-panik-dr-hatta.html<<<

AKG bukannya pakar ekonomi.. Tp AKG dapat rasakan janji 100 hari pakatan akan menghadapi masalah besar pada negara.. mmg sedap didengar  janji2 tu.. tp dapatkah dilaksanakan??? adakah pemimpin tertinggi PR mengkaji sedalam-dalam nya program 100 hari tu.. atau program 100 hari untuk 100 hari sahaja ke atau untuk selama-lamanya???

Ok.. Berbalik pasal blog mangkuk hayun ni..

Ko kata jawapan PM tersasar kerana terlalu panik ttg program 100 hari pakatan.. dan ko kata selepas tiga minggu baru BN nak cari jawapannya.. Aduh senangnya ko jawap.. Ko ingat senang ke nak cari jawapan untuk program pakatan tu..
Jawapan AKG adalah, PM tak paniklah mangkuk, PM nak kaji sedalam-dalamnya ttg program 100 hari tu.. PM nak kaji ttg aplikasi akan berlaku sekiranya program itu dilaksanakan, adalah akan memudaratkan negara atau sebaliknya.. Kalau mermudaratkan itu adalah janji tak bertanggunjawab pakatan..

AKG nk tanya Sumber apa yang akan ditarik balik dari IPP tu?? 28 billion bukannya sedikit tapi banyak..

Ttg pengambilan alih FELDA, kenapa felda plantation?? Bukannya ke pakatan kata FELDA bankrap?? kalau FELDA bankrap kenapa pakatan beria-ia nak ambil alih FELDA??? Kenapa tak dibiarkan FELDA bankrap??? Dan tubuh sahaja "FELDA BARU" Nampaknya betullah apa yang dikatakan PM FELDA tidak bankrap... Maknanya betulah pakatan tipulah ttg FELDA bankrap..

Mengenai ttg gaji kepada guru-guru dimalaysia yang akan di naikkan sebanyak rm500.. betullah apa yang dikatakan PM negara boleh bankrap.. Bukan bankrap pasal bagi rm500 kepada guru-guru tp akan bankrap bila kakitangan awam yang lain akan menuntut gaji yang sama seperti guru. 

AKG harap sebelum menjanjikan apa-apa kepada rakyat, AKG harap PR kaji sedalam-dalamnya dan fikir semasak-masaknya apakah aplikasi yang akan berlaku sekiranya program tersebut dilaksanakan ..

Kepada rakyat yang mengharapkan janji-janji tersebut silalah renung sebaik-baiknya ttg ini?

presiden pas haji hadi > bukann nya pandai dalam ekonomi cuma pandai ttg agama islam aje
nik ajis pun sama gak tak pandai dalam ekonomi cuma pandai dalam agama sahaja.. kalau nik ajis pandai dah tentu kelantan tidak akan jadi negeri miskin dan rakyatnya tidak berhijrah ke negeri lain..

presiden pkr > wan azizah cuma jadi mak turut aje mana ada berkata apa2.. cuma ikut perintah apa yang diberikan oleh penasihat pkr..
anuar > cuma pandai demo sana demo sini.. buruk kan negara dimerata-rata negara.. banyak kes dimahkamah, kes mahkamah pun tak selesai2 lagi.. mana ada masa nak uruskan program 100 hari tu..

lim kit siang > cuma pikir ttg mcmana nak hapuskan keistimewaan org melayu aje,,

Dahlah  malas AKG nak komen2.. Pandai2 hangpa pikir mana yang terbaik untuk hangpa..
AKG dah bosan ttg pembohongan PR ni.. 
TAPI YANG PENTING AKG TAK PERNAH BOSAN UNTUK HANTAM PAKATAN RAKYAT NI... 


Tuesday, December 14, 2010

Terima Kasih Abang Polis Kerana Belanja Makan Tadi

Terima kasih abang polis kerana belanja AKG makan tadi, walaupun AKG cuma tumpang meja untuk makan tadi.. Cuma lupa nak tanya nama.. hehehehe

Penyokong Pakatan Rakyat Hipokrit

Penyokong pakatan rakyat hipokrit.. Kenapa AKG kata Hipokrit? Kerana mereka ni sokong pakatan rakyat tapi masih berkerja dengan kerajaan. Mereka ni kata kerajaan rasuahlah, tak jujurlah, lembablah dan sebagainya, tapi masih berkerja dengan kerajaan.. Baru2 ni AKG ada bercakap dengan mereka yang bekerja dgn kerajaan ni.. AKG cakap, kalau kau dah tahu kerajaan mcm ni kenapa kau masih bekerja ngan kerajaan kenapa kau tak cari kerja lain kenapa masih bekerja dengan kerajaan.. Tapi mereka balas balik dengan bercakap, aku kerja dengan kerajaan kerana kerajaan bagi aku elaun rumah, duit pencen,bagi aku bonus, senang buat loan, dan mcm2.. Tulah, AKG cakap yang penyokong PR ni hipokrit..

Mengenai Wikileaks


AKG sangkakan Wikileaks hanya mendedahkan rahsia2 kerajaan amerika, rupa2 nya kerajaan singapura pun menjadi mangsa wikileaks..

Nak Tahu mengenai Wikileaks klik link ini:- http://en.wikipedia.org/wiki/WikiLeaks

Apa Kata Gaban

video

Apa Kata Gaban (AKG) adalah sebuah blog yang akan memberi pandangan apa yang berlaku disekeliling kita.. jangan marah AKG kalau apa yang AKG membuatkan anda terasa... Komen anda diblog ini amat dialu-alukan.. Lagi satu AKG tak pandai nak beri pandangan yang panjang lebar, sebab AKG kurang pengalaman dalam penulisan blog.. Harap Maklum...